ότι νάναι,Επικαιρότητα,Καθημερινότητα,Σκέψεις,γκρίνιες

Ηλεκτρονικός φόβος


Καιρό τώρα ήθελα να γράψω για αυτό το θέμα. Αφορμή και κίνητρο πολλές συζητήσεις που έχω κάνει με μεγάλο εύρος ανθρώπων από διάφορες ηλικίες, τάξεις και μορφωτικό επίπεδο καθώς και από πράγματα που ακούω και διαβάζω στα ΜΜΕ.

Όταν λέω ηλεκτρονικό φόβο, εννοώ το φόβο από τις αλλαγές που επέφερε η μετάβαση στο διαδίκτυο από web 1.0 σε web 2.0.

Web 2.0 είναι ένας όρος που χρησιμοποιείται για να περιγράψει τη νέα γενιά ιστοσελίδων που επιτρέπει μια πιο διαδραστική χρήση από την μεριά του κάθε συμμετέχοντα.

Το Web 2.0 έφερε social networking (πχ. facebook, twitter), video-sharing (youtube, dailymotion), wikis (wikipedia) και blog σελίδες. Και έφερε και την ολοκληρωτική αλλαγή στο τρόπο που χρησιμοποιούμε το διαδίκτυο.

Πριν ο μόνος τρόπος που μπορούσες να συναναστραφούν μέσω το διαδικτύου ήταν το irc, διάφορα messengers και τα forum. Η καινούρια τεχνολογία συνδυάζει όλα τα καλά από όλες αυτές τις υπηρεσίες.

Όλη αυτή αλληλεπίδραση και το δικαίωμα του καθενός να εκφράσει ελεύθερα την γνώμη του έφερε ένα τεράστιο όγκο πληροφορίας, κυρίως άχρηστες αλλά κυρίως ανεξέλεγκτες. Αυτό φοβίζει όχι μόνο πολύ κόσμο αλλά και κυβερνήσεις.

Η κίνα μπλοκάρει σχεδόν μεγάλο αριθμό σελίδων που χρησιμοποιούν web 2.0 μην μπορώντας να ελέγξει το ρυθμό, την ταχύτητα και την αναρχία της ροής πληροφοριών, καθώς και λογοκρίνει και περιορίζει άλλες υπηρεσίες όπως η google. Υπάρχουν και άλλες χώρες με τέτοιες τακτικές όπως η Τουρκία με το youtube.

Τον κόσμο που χρησιμοποιεί το διαδίκτυο, και όταν λέω κόσμο θα περιοριστώ κυρίως σε χώρες όπως η Ελλάδα, μπορώ να τον χωρίσω αφηρημένα σε τρεις κύριες ηλικιακές κατηγορίες καθώς και κάποιες αφηρημένες υποκατηγορίες.

1.14-25

2. 25-39

3. 39+

Την πρώτη κατηγορία την ξεκινάω από τα 14 γιατί σε πολλές χώρες θεωρείτε ύστερα από μελέτες ότι είναι η ηλικία όπου ο νέος μπορεί να αρχίσει να παίρνει κάποιες βασικές αποφάσεις χωρίς γονική συνένεση και μια πολύ καλή ηλικία για να αρχίσει να εξοικειώνεται με τους υπολογιστές από μόνο του.

1. Η πρώτη κατηγορία παράγει και τα περισσότερα σκουπίδια θεωρώντας cool να μπορεί να πει στο κόσμο τι έφαγε, τι διάβασε, ποία του αρέσει στο σχολείο και να μοιραστεί πληροφορίες με τον έξω κόσμο. Χρησιμοποιεί το διαδίκτυο κυρίως για κοινωνικοποιήση και αρκετά συχνά από το κινητό του.  Δεν τον απασχολεί το πως δουλεύει ή κάτι παραπάνω από το προφανές.

2. Η δεύτερη και ίσως πιο σημαντική κατηγορία είναι το ηλικιακό γκρουπ που πέρασε μέσα από όλα τα στάδια αλλαγής. Από το να μην υπάρχει το διαδίκτυο, από ένα μέρος για να βρίσκει τσάμπα τραγούδια, τσάμπα ταινίες, πληροφορίες και τέλος τη κοινωνικοποιήση.

2.1 Σε αυτή την κατηγορία υπάρχουν οι λίγοι που γνωρίζουν αρκετά  καλά πως δουλεύουν, τους όρους χρήσεις και τις πιθανές παγίδες. Οι οποίοι μπορούν να αντιληφθούν θετικές χρήσεις.

2.2 Το μεγαλύτερο ποσοστό των απλών χρηστών που δεν τους ενδιαφέρει κάτι παραπάνω από το να περνάνε την ώρα τους.

2.3Ένα ποσοστό που ανησυχεί για παραβιάσεις προσωπικών δεδομένων από την ανεξέλεγκτη ροή δεδομένων. Με άλλα λόγια τίποτα δεν μένει κρυφό για πολύ.  Το συγκεκριμένο κεφάλαιο παίρνει πολύ συζήτηση κυρίως για το τι είναι προσωπικό δεδομένο και μέχρι πιο σημείο είναι ηθικά δεκτό να εκμεταλλεύεσαι έναν χρήστη ο οποίος όταν βλέπει τους όρους χρήσεις μιας υπηρεσίας απλά πατάει αποδοχή.  Και ότι από όλο αυτό δεν μπορεί να βγει εν τέλη κάτι καλό.

Έχω ακούσει βλακείες (για μένα) ότι κάποτε έπρεπε να γυρίσουμε την μισή Αθήνα για ένα περιοδικό για να μάθουμε κάτι και ότι χάθηκε η μαγεία. Μέχρι και ότι κάποτε δεν είχαμε τηλέφωνα και περνάγαμε πάλι καλά και ότι αυτά όλα είναι άχρηστα.

Η πικρή αλήθεια είναι ότι τεχνολογία εξελίσσεται και όσο εξελίσσεται γίνεται όλο και πιο δύσκολο να ελεγχθεί και να κατευθυνθεί από κάποιον και δίνεται η επιλογή πλέον στον οποιονδήποτε να τραφεί με αυτά που θέλει. Το πρόβλημα όμως είναι ότι πρέπει τώρα αυτός να κάνει την επιλογή και πολλές φορές να πει και την γνώμη του. Υπάρχουν πολλοί που έχουν συνηθίσει να τρώνε την μασημένη κατευθυνόμενη τροφή των τηλεοπτικών σταθμών, ραδιοφώνων, εφημερίδων, εκπροσώπων  κυβερνήσεων, βιομηχάνων, αφεντικών και δεν θέλουν να βγουν από αυτή την φυλακή.  Για αυτό και υπάρχει ένας τεράστιος πόλεμος από μεγαλό-επιχειρήσεις και κυβερνήσεις για να βγουν μπροστά και να ελέγξουν τα ανεξέλεγκτα.

Κατά την γνώμη μου όμως θα κερδίσει (και όπως φαίνεται κερδίζει) αυτός που θα καταφέρει να ελέγξει το μέσο πληροφόρησής και όχι την ίδια την πληροφορία.

3. Η τρίτη κατηγορία είναι και αυτή που κάνει και την περισσότεροι ζημιά. Η τρίτη κατηγορία είναι και αυτή που δημιούργησε και την κρίση που βρίσκεται ο κόσμος.

3.1 Αυτοί που δεν ξέρουν, δεν ασχολούνται.

3.2 Αυτοί που νομίζουν ότι ξέρουν.

Σε αυτούς που νομίζουν ότι ξέρουν μπαίνουν όλοι οι δημοσιογράφοι, υπουργοί, τοπικοί άρχοντες που δαιμονοποιούν πχ τα μπλόγκς για την κριτική που δέχονται για συνήθως διάφορες μαλακίες που έχουν κάνει οι ίδιοι.

Την απόλυτη Δημοκρατική διαδικασία του να λέει ο καθένας επώνυμα ή και ανώνυμα την γνώμη του την χαρακτηρίζουν φασισμό και προσωπική επίθεση προς τα πρόσωπά τους. Δεν τους αρέσει που πλέον μπορεί ο καθένας μα και κανένας ταυτόχρονα να κατευθύνει την ενημέρωση.

Δεν λέω υπάρχουν και πολλοί επιτήδειοι που χρησιμοποιούν για κακό αυτά τα αγαθά (έτσι θα τα πω) αλλά η μάζα πολύ γρήγορα ή θα τους αγνοήσει ή θα τους ξεβρακώσει.

———————

Ίσως να είναι και το μεγαλύτερο κείμενο που έχω γράψει στην ζωή μου ως τώρα….μα το υπερευχαριστήθηκα. peace out.

Advertisements
Κλασσικό

2 thoughts on “Ηλεκτρονικός φόβος

  1. τι τα θες του Σατανά πράματα είναι..(χαχαχά)
    υπάρχει κι άλλη μια κατηγορία εγώ αλλά αυτό κι αν θέλει πολύ ανάλυση.
    Πάντως μεγάλη αλήθεια ειδικά αυτό με την «αποδοχή» των όρων χρήσης.
    Ποτέ δεν το είχα σκεφτεί…ας γυρίσω στην κουζίνα μου (που θέλω και νετ).
    Ειλίκρινα πάντως και πέρα απο την πλάκα εγώ προσωπικά έχω βρεί μεγάλο μπελά και για ένα μεγάλο διαστημα φοβόμουνα και τα calculators.
    καλό βράδυ!

Δεν δαγκώνω γράψε κάτι

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s