Καθημερινότητα

ΣΙΚΙΝΟΣ 2010

Φέτος είχα κανονίσει να πάω διακοπές στην μαγευτική Λευκάδα την οποία έχω επισκεφτεί 2 φορές στο παρελθόν και έχω επιστρέψει με υπέροχες αναμνήσεις.

Αλλά ύστερα από κάποια συζήτηση/διαφωνία(?) καταλήξαμε ότι θα πάμε στην Ανάφη. Δυστυχώς όμως δεν βρήκαμε  εισιτήρια (περίεργο μιας που το καράβι που ήμασταν επάνω πήγαινε Ανάφη(?)).

Οπότε καταλήξαμε να πάμε στην Σίκινο. Προσωπικά το νησί το είχα απλά ακουστά και αυτό επειδή στην δουλειά είχαμε ένα έργο που αφορούσε όλα τα νησιά του αιγαίου αλλιώς δεν θα μου φαινόταν περίεργο ακόμα και να μην το ήξερα.

Η Σίκινος είναι ένα μικρό νησάκι σχετικά, δίπλα στην Ίο. Με την Ίο δεν έχει απολύτως καμία σχέση. Ίσως και να πρόκειται για ένα από τα πιο ήσυχα μέρη για διακοπές ακόμα και την περίοδο του Αυγούστου. Ξεκινήσαμε στις 8 το απόγευμα και φτάσαμε στις 4 το πρωί όπου κοιμηθήκαμε σε μια παραλία ακριβώς δίπλα από το λιμάνι μέχρι να ξημερώσει και για να δούμε τι παίζει και τι μπορούμε να κάνουμε.

Στην συνέχεια γυρίσαμε το νησί για να δούμε τι παίζει. Ουσιαστικά υπάρχουν 3 παραλίες που μπορείς να έχεις πρόσβαση οδικός (αν και η μία έχει χωματόδρομο). Αυτή στο λιμάνι, μία δεύτερη κοντά στο λιμάνι που μου ξεφεύγει το όνομα της και σε γενικές γραμμές επιτρέπεται το free camping και ο Άγιος Γεώργιος, που αν και δεν επιτρέπεται σου λένε όλοι εκεί (ντόπιοι και ένας τύπος που έχει μια ταβέρνα εκεί) ότι αν ξεστύνεις το πρωί δεν τρέχει και τίποτα. Καθώς και άλλες δύο, η Μάλτα και μια άλλη που πάλι δεν θυμάμαι που έχεις πρόσβαση μόνο με καραβάκι.

Ένας τύπος κάνει τον θαλάσσιο ταξιτζή και σε πάει όπου θες και σε γυρίζει και ύστερα από κάποιες αρκετές ώρες για 5 ή 7 ευρώ (εξαρτάτε την απόσταση).

Εμείς διαλέξαμε να μείνουμε στον Άγιο Γεώργιο για να ήμαστε μόνοι μας γιατί στην άλλη παραλία ήταν γεμάτη σκηνές και όλες οι σκιές πιασμένες και δεν θέλαμε να στίσουμε στον ήλιο. Οπότε διαλέξαμε την βαρετή λύση να ξεστίνουμε τις σκηνές κάθε πρωί…μετά την τέταρτη μέρα βαρέθηκα και άρχισα να κοιμάμαι έτσι με τον υπνόσακο στην παραλία. Η παραλία του Άγιου Γεωργίου είναι σίγουρα η καλύτερη του νησιού. Το ότι είναι κόλπος είναι καλό γιατί όσο βαθιά και να είναι τα νερά βλέπεις τον βυθό πεντακάθαρα λες και είσαι εκεί κάτω.

Η Σίκινος έχει 2 οικισμούς , το λιμάνι και την χώρα.
Το λιμάνι πέρα από την παραλία δίπλα από τα πλοία (δεν μου άρεσε αυτό) δεν έχει κάτι σπουδαίο. Μια ταβέρνα, ένα σουβλατζίδικο, ένα μινι μάρκετ και το βενζινάδικο του νησιού.

Η χώρα έχει 4-5 καφέ και 3-4 εστιατόρια και είναι πολύ μικρό και χαριτωμένο μέρος, από το κάστρο της χώρας μπορείς να δεις και ένα ωραίο ηλιοβασίλεμα, αν έχει λίγο ρομαντισμό μέσα σου.

Το ότι ήμασταν όλοι οι παρέα vegan και χορτοφάγοι, δεν ήταν κανένα ιδιαίτερο πρόβλημα, μιας που νομίζω ότι στα νησιά έχουν συνηθίσει οι κάτοικοι, τέτοιες διατροφικές συνήθειες από τους ξένους. Έφαγα υπέροχη φάβα (σκέτη και παντρεμένη), υπέροχα γεμιστά και γίγαντες, δροσιστικές σαλάτες και ΦΡΕΣΚΟΚΟΜΜΕΝΕΣ ΤΙΓΑΝΙΤΕΣ ΠΑΤΑΤΕΣ. Χαίρομαι που υπάρχει ακόμα ένα μέρος που δεν χρησιμοποιούν προτηγανισμένα πράγματα.

Ακόμα 2 σπεσιαλιτέ (του νησιού από ότι κατάλαβα) είναι η πορτοκαλόπιτα και το γλυκό κουταλιού παντζάρι μαζί με γιαούρτι. Πορτοκαλόπιτα δοκίμασα και μου άρεσε μιας που δεν ήταν ιδιαίτερα γλυκιά και ήταν ιδιαίτερα δροσιστική. Γλυκό παντζάρι δεν έφαγα …οι γευστικές μου περιέργειες έχουν κάποια όρια και σταματάνε στην μαρμελάδα ντομάτα.

Την τελευταία μέρα πήραμε και το καραβάκι και πήγαμε στην Μάλτα αλλά δεν μου άρεσε ιδιαίτερα.

Μικρή παραλία και αν έχεις συνηθίσει τα πεντακάθαρα και εντελώς διαφανή νερά του κόλπου του Άγιου Γεωργίου δεν σου πάει να πας σε μια παραλία με φύκια και που δεν βλέπεις τίποτα στο βυθό.