Επικαιρότητα

… στο γυαλό


Το κάνε το καλό και ρίξτω στο γυαλό δεν πολύ ταιρίαζει όταν αναφερόμαστε στους atenistas. Η λογική τους πολύ απλά είναι κάνε μια μαλακία και ρίξτω στην διαφήμιση. Από την μικρότερη μαλακία μέχρι και κάποια ελάχιστα αξιόλογα πράγματα που έχουν κάνει πρέπει να συνοδεύονται με μια τεράστια προβολή από διάφορα φιλο-lifo-blogs καθώς και την ίδια την lifo. Έτσι βλέπουμε τίτλους όπως «και οι atenistas ακόμα τα ξύνουν» λες και χέστηκε κανένας αν ξύσαν τσίχλες από το χειρότερο πεζοδρόμιο της Αθήνας. Και μετά σκάει ο Χ καραγκιόζης και ζητάει τα ρέστα που κράζουν τους atenistas και οι πέτρες! Εντάξει ήταν δικιά σου ιδέα και θέλεις να ανθήσει και να έχεις κάτι να χαίρεσαι και να προβάλεις. Αλλά είσαι εγωιστής ρε φίλε. τρελός εγωιστής.

Υπάρχουν αμέτρητες ομάδες που κάνουν καθημερινά ουσιαστικά πράγματα είτε είναι εθελοντικές (δες καθαρισμούς δασών, δασοπυρόσβεση ή δασοπροστασία) είτε είναι πρωτοβουλίες διάφορων ιδιαίτερα αξιόλογων αυτο-διαχειριζόμενων χώρων είτε αρκετά συχνά και ατομικές παρεμβάσεις. Ιδιαίτερα όταν ο κόμπος φτάνει στο χτένι δημιουργούνται αυτόματα ομάδες με έναν κοινό αυτονόητο σκοπό. Αυτές μπορεί να είναι από το κίνημα «δεν πληρώνω» μέχρι τους ποδηλάτες που παλεύουν πολύ καιρό για ποδηλατοδρόμους και ποδήλατα στο μετρό.

Υπάρχουν θέματα που χρειάζονται προβολή και αυτή είναι αυτόματη. Οπότε πολυδιαφημισμένα τίποτα μόκο αν θέλετε να σταματήσει να σας κράζει ο κόσμος και απλά συνεχίστε να κάνετε ότι κάνετε και αν όντως αρχίσετε να είσαστε ουσιαστικοί τότε δεν θα χρειάζεστε διαφήμιση.

Αλλά όταν ένα κίνημα γεννιέται από τα σπλάχνα της διαφήμισης στα μάτια μου είναι καταδικασμένο χλευασμού.

ΥΓ. Κάνετε ένα τίποτα…άρα όλοι μπορούν να σας κρίνουν.

Advertisements
Κλασσικό

12 thoughts on “… στο γυαλό

  1. Σε βρίσκω πολύ επιεική: δεν το συνηθίζω, αλλά δεν γίνεται να μην παρατηρήσω πόσο μαλάκας είναι αυτός ο άνθρωπος. Όχι γιατί διεκδικεί την πατρότητα της ομάδας (που ΔΕΝ του ανήκει), ούτε γιατί στην πραγματικότητα τέτοιες παρεμβάσεις κάνουν κακό στους ίδιους τους ατενίστας (αφού κανείς δεν συμπαθεί τον ίδιο, αν επιχειρήσει να ταυτίσει τους ατενίστας με το τομάρι του αυτομάτως τους μαυρίζει), αλλά γιατί έχει το θράσος να εξομοιώνει τους ατενίστας με το πάρκο της Ναυαρίνου. Μέγα σφάλμα, μεγάλη ρουφιανιά! Το πάρκο είναι αποτέλεσμα ΣΥΓΚΡΟΥΣΗΣ και αγώνων απέναντι στους άρχοντες της πόλης και τους κολλητούς τους επιχειρηματίες και είναι σύμβολο πολιτικής διεκδίκησης του ελεύθερου χώρου ενάντια στην εμπορευματοποίηση και την παράνομη εκμετάλλευση του δημόσιου και δωρεάν. Το “δεν πληρώνω” και οι ποδηλάτες επίσης δρουν κυρίως πολιτικά και παλεύουν ενάντια στα μεγάλα συμφέροντα. Οι ατενίστας είναι συμπαθείς, ούτε τους χειροκροτώ ούτε και τους μέμφομαι (μέχρι τουλάχιστον να αποκτήσουν χορηγούς), το να μπερδεύεις όμως τόσο ανόμοια πράγματα, εκ προθέσεως και με πολιτική σκοπιμότητα, σε κάνει όχι μόνο μέρος του προβλήματος που υποτίθεται ότι πολεμάς, αλλά και επικίνδυνο!

    • ναι γενικά είμαι επιεικής άνθρωπος. Φυσικά και η ομάδα δεν του ανήκει αλλά έχει οικειοποιηθεί την προβολή τους και δεν βλέπω κάποιον atenistas (με ότι έχω διαβάσει ως τώρα) να διαφωνεί ή να τον κράζει ιδιαίτερα.

      Όσο για το υπόλοιπο σχόλιο σου γιαυτό λέω ότι απλά είναι ένα πολυδιαφημισμένο τίποτα και δεν γίνεται να το συγκρίνεις με πραγματικές προσπάθειες ανθρώπων που όντως έχουν ακόμα και να χάσουν πολλά βάζοντας τον εαυτό τους αντιμέτωπο είτε με πολιτικούς είτε με φυσικούς κινδύνους.

      σαν ομάδα δεν με ενοχλούν να υπάρχουν αλλά με τον τσαγκαρουσιάνο για παντιέρα γίνονται πικρόχολοι.

      Γενικά δεν κάνω τέτοιες αναρτήσεις αλλά ώρες ώρες τσαντίζομαι γιατί έχει πολύ πέρασει η μουτσούνα του και οι ηλίθιες απόψεις του στο ευρή κοινό που δεν μπορεί να σπαταλήσει 5 λεπτά πριν συμφωνήσει με κάτι.

  2. το θέμα είναι πως στην εποχή μας σημασία δεν έχει τι κάνεις, αλλά πώς το πουλάς. οι ατενίστας αυτό που κάνουν,το προωθούν έξυπνα και έχει απήχηση σε ένα μεγάλο μέρος του κόσμου.
    οι ουσιαστικές και πολιτικές δράσεις είναι φυσικά πολύ σημαντικότερες, αλλά θα πρέπει να φτιάξουν λιγάκι τη βιτρίνα τους -καλοπροαίρετα το λεω.
    Τώρα, για τον τσαγκ, ε σιγά να μην ασχοληθούμε κιολας

  3. Κροτ διαφωνώ στο θέμα «βιτρίνας»-αλίμονο αν περιμένουμε την υποστήριξη των μέσων (ή έστω του κοινωνικού συνόλου) για να διεκδικήσουμε το αυτονόητο που μας ανήκει. Η ιστορία έχει δείξει ότι σε αυτή τη χώρα μόνο η σύγκρουση έχει αποτελέσματα και ο πολύς κόσμος δεν συμμετέχει γιατί αυτή τη σύγκρουση τη φοβάται, άσχετα αν απολαμβάνει τους καρπούς των συγκεκριμένων αγώνων, το πράσινο, τον ελεύθερο χώρο, τη διασκέδαση άνευ παράνομων αποζημιώσεων.

    Και με τον τσαγκ όντως δεν θα είχε νόημα να ασχοληθούμε αν έμενε στους προστατευόμενους του-τώρα όμως ισοπεδώνει κατακτήσεις και εξομοιώνει εκ του πονηρού δύο αντίθετα κινήματα. Κάπως έτσι στις μύτες των ποδιών γίνονται οι μεγαλύτερες προβοκάτσιες :)

    • την υποστήριξη των μέσων δεν τη θες, αλλά τον κόσμο τον θες μαζί σου, αλλιώς ποιο το νόημα; προσωπικά δε θα ήθελα καθόλου μια ομάδα 50 χιλιάδων που τά’χουν όλα λυμένα και ξέρουν αυτοί πώς να κάνουν καμία εξέγερση στο δικό μου όνομα και για το καλό μου, αν με εννοεις. :)

  4. Σε εννοώ μια χαρά ντήαρ. Πάνω όμως δεν αναφέρομαι στην αλλαγή πολιτεύματος, αλλά στη διάσωση ενός πάρκου από τους μπράβους της νύχτας. Δε χρειάζεσαι εθνικό δημοψήφισμα για να αντισταθείς, την ενεργή και δημοκρατική συμμετοχή των πολιτών χρειάζεσαι ;)

    • αυτό που θέλω να πωείναι πως ακόμα και για το πάρκο, είναι σημαντικό να καταλαβαίνει ο κόσμος (η κοινή γνώμη καθώς λεν) τι είναι αυτό που κάνεις και γιατί το κάνεις. και τους θες μαζί σου. αν πχ σε μια γειτονιά, οι κάτοικοι προτιμούν ένα μωλλ από ένα πάρκο; πώς το χειρίζεσαι αυτό;

    • αν και εφόσον βάλεις όλα τα δυνατά σου να πείσεις τους κατοίκους να διασώσουν ένα παρκάκι αλλά αυτοί σώνει και καλά θέλουν mall. Όσο και αν είναι ενάντια στα πιστεύω οποιουδήποτε αν δεν αποτελεί παρά μια ισχνή μειοψηφία θα πρέπει να κάνει πίσω. Αλλά μόνο αφού προσπαθήσει και να πείσει με επιχειρήματα.

  5. Ντάξει, δεν διαφωνώ, το θέμα είναι ότι οι συγκεκριμένες δράσεις με τα πάρκα έγιναν αντανακλαστικά και συγκρουσιακά. Και στο Ναυαρίνου και στα υπόλοιπα πάρκα. Στη Βίλλα Δρακόπουλου, ας πούμε, οι γείτονες μαζεύτηκαν από τις φωνές στις 3 τη νύχτα για να εμποδίσουν τις μπουλντόζες και είχαν και τους φουσκωτούς και τα ΜΑΤ να βαράνε στο ψαχνό. Από ‘κει και πέρα ο κόσμος υποστήριξε, γίνονται συνεχώς λαϊκές συνελεύσεις, παίρνονται αποφάσεις δημοκρατικά και συμμετέχει όποιος το επιθυμεί. Όμως το παρακράτος που θέλει να σου πάρει το πάρκο σε όλες τις περιπτώσεις έδρασε νύχτα. Ε, σε αυτή τη φάση δεν μπορείς να μαζέψεις υπογραφές αλληλεγγύης στο πάρκο, πρέπει να παλέψεις με γυμνά χέρια :)

    • όταν ξεκινάς μια πάλη πολύ γρήγορα καταλαβαίνεις αν ο κόσμος είναι μαζί σου ή όχι. και στο πάρκο Ναβαρίνου ποτέ κανείς δεν κορόιδεψε ή δεν στήριξε την προσπάθεια. Υπάρχουν λίγες εξαιρέσεις από κολλημένους κατοίκους αλλά και αυτές πέρα από λίγες έχουν την βάση τους στο φόβο και όχι στο ότι δεν θέλανε το πάρκο.

      Γενικά πιστεύω αν κάνεις κάτι πραγματικά σωστό. Όλοι μαζί σου θα είναι. Εννοείται ότι τα ΜΑΤ δρουν βράδυ. Γνωστές τακτικές παρελθόντος αλλά δεν καταλαβαίνουν κάποια κοπρόσκυλα της εξουσίας ότι οι καιροί πλέον είναι αλλιώς. Δεν θα πείσουν κανέναν που έχει πάει έστω και μια φορά Εξάρχεια ότι είναι επικίνδυνο να κυκλοφορήσει.

  6. Ο/Η k λέει:

    το κειμενο σου ειναι πληρως ανυποστατο. Σκοπος τον ατενιστας μεταξυ αλλων ειναι η ευαισθητοποιηση του κοσμου. Γιαυτο και γραφει αρθρα στο lifo. κατα τα αλλα οι ατενιστας δεν εχουν διαφημιστει ποτε γιατι δεν εχουν κερδοσκοπικο σκοπο. το οτι ακους συνεχεια για τους ατενιστας ειναι προιον του ενδιαφεροντος του κοσμου και των ΜΜΕ γιαυτους.Το οτι οι ατενιστας δημοσιευουν τις δρασεις τους στην ιστοσελιδα τους διαφημιση ειναι? το οτι τα καναλια ερχονται απο μονα τους τι σημαινει? οτι τους καλεσαν οι ατενιστας? Το οτι σε λιγους μηνες οι ατενιστας εχουν χιλιαδες likes στη σελιδα τους δειχνει οτι πολυς κοσμος συμφωνει με τη δραση τους. η ευκολη ατακα σου »κανε το καλο και ριξτο στο γυαλο» καταριπτεται ηδη μαυτα που σουχω πει. Οι ατενιστας βαζουν συνηθως απο την τσεπη τους χρηματα για τις δρασεις (ο καθενας ξεχωριστα) και αυτο τα λεει ολα. Το οτι αρθογραφει γιαυτους στο lifo οχι μονο δεν ειναι κατακριτεο αλλα ειναι και μια προσπαθεια ευαισθητοποιησης της κοινης γνωμης και οχι διαφημισης.γιατι οπως σου ειπα οι ατενιστας δεν περνουν λεφτα απο πουθενα. γιαυτο πριν γραψεις κατι κανε εναν κοπο να το ψαξεις το θεμα. ελα σε μια δραση τους και θα παρεις τις απαντησεις σου.

    • Ελπίζω να έλαβες υπόψιν ότι αυτό το κείμενο ήταν κοντά 10 μήνες πριν. Τι έχει αλλάξει από τότε; Δυστυχώς πάρα πολλά.

      Θα συμφωνήσω μαζί σου γενικά, αλλά το κείμενο δεν είναι για αυτά που λες αλλά για το ότι ένας συγκεκριμένος άνθρωπος πήγε να οικειοποιηθεί το κίνημα.

      Πέρα από αυτά, οι προσπάθειες αυτές γίνονται πάρα πολλά χρόνια από αμέτρητες αναρχικές οργανώσεις και κανένας ποτέ δεν ενδιαφέρθηκε ούτε καν να τους προωθήσει αλλά αντιθέτως να τους επιτεθεί.

      Δεν γράφω άλλα γιατί πολύ πιθανότατα να μην διαβάσεις καν αυτή την απάντηση (λίγος κόσμος παρακολουθεί τα σχόλια) οπότε εδώ είμαστε και λέμε και άλλα αν χρειαστεί.

Δεν δαγκώνω γράψε κάτι

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s