τεχνολογία

χαρακτήρας android


Λίγο geek και ταυτόχρονα greek ποστ.  Από τα λίγα που θα κάνω.

Πρόσφατα ξεφορτώθηκα το Iphone και πήρα ένα τηλέφωνο που τρέχει Android συγκεκριμένα το τηλέφωνο της google, Nexus S με κατασκευάστρια εταιρία την Samsung.

Η εμπειρία του να έχεις ένα android κινητό είναι πολύ διαφορετική από το να έχεις ένα Iphone. Θέλει κάποιες παραπάνω γνώσεις και μια μικρή κατανόηση του τι μπορεί και τι δεν μπορεί να κάνει η συσκευή που κρατάς στα χέρια σου.

Στο Iphone σε ταΐζουν μόνο πράγματα που δουλεύουν επί το πλείστον.

Έτσι θέλει λίγο ψάξιμο, λίγο διάβασμα ώστε να το φέρεις το τηλέφωνο σε μια κατάσταση που καλύπτει τις ανάγκες σου. Σκεφτείτε ότι το λειτουργικό σύστημα υπάρχει και στα ελληνικά αλλά δεν υπήρχε ελληνικό πληκτρολόγιο (!! α ρε google και εσύ). Βέβαια υπάρχουν διάφορα πληκτρολόγια στο market και στο internet και λύνεις αυτό το πρόβλημα εύκολα.

Μου πήρε 2 εβδομάδες και ήμουν πολύ ευχαριστημένος εκτός από μία μικρή λεπτομέρεια. Το κλασσικό πρόβλημα του ότι όταν στέλνεις SMS με ελληνικούς χαρακτήρες αντί για 160 χαρακτήρες σου επιτρέπει μόνο 70.

Εδώ οι 140 είναι λίγοι στο twitter σκεφτείτε μόνο 70.  Κάποια android έχουν επιλογή να γυρίσεις το encoding έτσι ώστε να το αποφύγεις αυτό το πρόβλημα. Αν και γενικά δεν το έχω με τα SMS, άντε να στείλω 10-15 το μήνα, πως να το κάνουμε έχω ένα μικρό OCD με τέτοια πράγματα και με ενοχλούσε. Αφού εξάντλησα τις υπάρχων επιλογές (όλα τα πληκτρολόγια είναι σε utf). Αποφάσισα να φτιάξω ένα δικό μου πληκτρολόγιο που θα είναι βασισμένο στον πίνακα GSM_03.38 . Με άλλα λόγια ένα πληκτρολόγιο που έχει λατινικούς χαρακτήρες (το αγγλικό pi [P] πχ για το ελληνικό ρ[Ρ]) με εξαιρέσεις τα ΔΦΓΛΩΠΨΣΘ τα οποία περιλαμβάνονται το GSM 03.38.

Φυσικά αυτό το πληκτρολόγιο έχει μόνο κεφαλαία  γιατί το προτοκολο δεν υποστηρίζει μικρούς ελληνικούς χαρακτήρες.

Από την χαρά μου είπα να το μοιραστώ. Το δοκίμασα σε 2.3.3 και 2.1.1 και δουλεύει και στα δύο. Τυχών παρατηρήσεις ευπρόσδεκτες.

ΤΟ APP ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΛΕΟΝ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟ

Κλασσικό

10 thoughts on “χαρακτήρας android

  1. Ω, τι καλά! ^__^

    Κατ’ αρχήν, καλώς ήρθες στο android! Είμαι σίγουρη πως θα το αγαπήσεις. Κατά δεύτερον, YAYYYYY! για το Nexus S! :D

    Θα κατεβάσω το πληκτρολόγιο και θα σου πω. Εγώ με το NexusOne δεν χρησιμοποιώ ελληνικά καθόλου μιας και τα πληκτρολόγια που είναι διαθέσιμα δεν με εξυπηρετούν καθόλου.

    Μέχρι στιγμής, το μόνο πρόβλημα που μου έχει δημιουργήσει αυτό είναι ότι δεν μπορώ να ποστάρω στο blog απευθείας από το κινητό. Μικρό το κακό.

    Και πάλι με γειά και με πρώτη ευκαιρία θα το κατεβάσω να το δοκιμάσω! ^__^

    • σε ευχαριστώ, καιρός ήταν βασικά. :D κρίμα που το Nexus S είναι samsung γιατί γενικά συμπαθώ την htc αλλά γουστάρω τρελά. Εμένα μου αρέσει να γράφω ελληνικά σε μηνύματα κτλ οπότε είπα να φτιάξω κάτι πολύ απλό για την ανάγκη μου. Επίσης επιτέλους ένα κινητό που μπορώ να παρέμβω σε τα πάντα και να διορθώσω ότι με ενοχλεί!!!

  2. Ο/Η Regunus λέει:

    Ενημερωτικά, ελληνικό Google πληκτρολόγιο μπορείς να βρεις στην CyanogenMod 7 ;-) Για το θέμα των 160 χαρακτήρων στα SMS, μπορείς να χρησιμοποιήσεις το Handcent SMS και καθάρισες :D

    Εννοείτε οτι θα κατεβασω και θα χρησιμοποιήσω το πληκτρολόγιο σου παρ’ολ’αυτά γιατι υποστηρίζουμε πάντα τις προσπαθειες των χρηστών περισσότερο από των εταιριών :D

    • για ελληνικό πληκτρολόγιο έχω βάλει swype και δεν έχω παράπονο μου αρέσει πολύ. Το Handcent SMS δεν το ήξερα μπορεί και να το δοκιμάσω αν και για τόσα λίγα SMS που στέλνω θα μείνω μάλλον στην τελική με το default.

      Εντάξει δεν είναι κάτι σπουδαίο απλά κάτι που ήθελα εγώ. Ούτως σι άλλος είναι το default παράδειγμα της google για το πως να φτιάξετε ένα πληκτρολόγιο απλά αντικατέστησα τους κωδικούς με αυτούς που ήθελα εγώ. Ίσως όμως το βελτιώσω λίγο. Μόνο 15 μέρες άσχολουμε με το android sdk.

  3. Παράθεμα: χαρακτήρας android #2 « Τραβα Καζανακι

  4. Παράθεμα: χαρακτήρας android #2 | Τραβα Καζανακι

  5. Ο/Η kostas_salonika λέει:

    S O S ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ….
    ΜΙΑ ειναι η λυση…κατεβαζουμε το «greek input method» σε google play ή 1mobile.
    MONO αυτο το προγραμμα δουλεψε…εχω ψαξει τα παντα…

      • Ο/Η kostas_salonika λέει:

        Καλη χρονια φιλε…!!!
        Δεν ειναι αρθρο…προχθες μου το ειπαν στο πλαισιο….αλλα αποδειξε μου και αλλες 100 λυσεις εκτος απο το να ρυθμισεις σε «αλφαβητο gsm»….

Δεν δαγκώνω γράψε κάτι

