Ιστορίες ανθρώπων

5 φωτογραφίες 4 ιστορίες


Είχα ένα έπιπλο στο χολ. Η μάνα μου το λέει βιτρίνα. Εγώ το λέω ενόχληση.

Μα πρέπει να βάζεις τα καλά σου ποτήρια μέσα….και αν έρθει κανένας άνθρωπος;

Εδώ δεν έχω τραπεζαρία. Ο άνθρωπος που θα έρθει η θα φάει σε αυτοσχέδιο τραπεζάκι σκαμπό ή στην κουζίνα…στα καλά σερβίτσια θα σκαλώσει; (που ούτε από αυτά έχω απλά έχω την βιτρίνα να τα βάλει μέσα). Έτσι πήρα απόφαση να την δώσω την βιτρίνα ή μάλλον να την κατεβάσω κάτω και όποιος την πήρε την πήρε.

Βέβαια το μυαλό της μάνας δεν μπορούσε να συλλάβει ότι θα πέταγα τόσο εύχρηστο έπιπλο. Αποφάσισε να το πάρει στο σπίτι της. Έτσι ψιλό-ξεδιαλέγω πράγματα που θα μπουν στην βιβλιοθήκη που πολύ σύντομα θα αντικαταστήσει την βιτρίνα. Βιβλία στα πάνω ράφια και πράγματα σε αυτά που θα είναι στο πάτωμα (θα πάρω μια από αυτές της βιβλιοθήκες-τετράγωνα κουτάκια παντού από πάνω ως κάτω).

Υπάρχει αυτό το κουτί.

Το κουτί έχει χιλιάδες φωτογραφίες. Φωτογραφίες που έχουμε τραβήξει εγώ και ο αδελφός μου. Φωτογραφίες από το 1988 ως το 2002 (κάπου εκεί πήρα και την πρώτη ψηφιακή μηχανή, με τον πρώτο μισθό μου). Πανάκριβη. Ας όψεται που έμενα με τους γονείς μου και μπορούσα να δώσω ένα ολόκληρο μηνιάτικο για μια μηχανή τσέπης. Ψηφιακή αλλά παρά μόνο μια μηχανή τσέπης. 610 ευρώ είχα δώσει. Ακόμα την έχω αλλά αυτή αποτελεί άλλη ιστορία.

Έτσι το κουτί περιέχει φωτογραφίες από φιλμ. Βέβαια τότε δεν το παίζαμε καλλιτέχνες πολύ. Δεν είχε μέσα τόπια και αρτ ντεκό, παρά μόνο πρόσωπα και αναμνήσεις.

Βρήκα και φωτογραφίες από όλες τις πρώην μου, μια μια, ούτε που θυμόμουν ότι της είχα.

Έτσι διάλεξα 5 φωτογραφίες από τις χιλιάδες για να ξετυλίξω σε κάθε μία μια μικρή ιστορία.

1. Στην πρώτη φωτογραφία είναι η πρώτη ηλεκτρονική γραφομηχανή που μπήκε στο σπίτι. Πριν η μητέρα μου είναι μια αναλογική από αυτές τις μεγάλες που πάταγες με δύναμη το κουμπί και έκανε κλακ. Αν δεν κάνω λάθος πρέπει να αγοράστηκε το 1989. Θυμάμαι που μας είχε πάρει και τους δύο (εμένα και τον αδελφό μου) στο μαγαζί που την πήραμε. Ήταν στο κέντρο της Αθήνας. Κάπου στην Φειδίου. Θυμάμαι επίσης ότι κόστιζε κάπου πάνω από 100.000 δραχμές. Τεράστιο ποσό για την εποχή εκείνη. Αλλά το μόνο που ήξερε η μητέρα μου ήταν να γράφει και έπρεπε κάπως να μας μεγαλώσει αφού ο πατέρας μας είχε γράψει και είχε εξαφανιστεί.

Η γραφομηχανή αντικαταστάθηκε από έναν ηλεκτρονικό υπολογιστή το 1992, 286 με 20mb σκληρό δίσκο. Έτρεχε DOS και το Volkswriter, Ο printer ήταν dot matrix με ταινία σαν της γραφομηχανής, όταν τελείωνε την γυρίζαμε πίσω με το στυλό κάνα δύο φορές πριν την αλλάξουμε.

Ο υπολογιστής εκείνος ήταν πολύ ακριβός γύρο στις 500.000 χιλιάδες δραχμές. Αλλά δεν το είχε αγοράσει η μητέρα μου εκείνων αλλά το αφεντικό της γιατί πλέον με την γραφομηχανή δεν μπορούσες να βγάλεις όσα αντίτυπα ήθελες και το να γράφεις με καρμπόν όπως συνηθιζόταν έβγαζες μέχρι ένα ακόμα.

Βέβαια η τακτική με το καρμπόν συνεχίστηκε και στον dot matrix γιατί ήταν τόσο αργός (και το μελάνι ακριβό) που ήταν εύχρηστη λύση. Τον υπολογιστή τον κρατήσαμε πολλά χρόνια. Μέχρι το 1997. Του βγάλαμε τα μάτια και μάθαμε πολλά.

2. Στην δεύτερη φωτογραφία η αυτού εξοχότης ριρι. Το γατί μου τότε. Τότε από το 1994 μέχρι το 1997. Μετά αναγκαστήκαμε να την δώσουμε σε κάτι γνωστούς γιατί η μητέρα μου είχα αγοράσει καινούριους καναπέδες και δεν ήθελε να τους καταστρέψει και αυτούς. Είχα βάλει τα δυνατά μου να την κρατήσουμε αλλά τελικά δεν τα κατάφερα.

Η ριρί πήρε το όνομα της από την μοναδική συλλαβή που φαινόταν να ακούει (εκτός από το τικι τικι του κουταλιού σε κάποια κονσέρβα).  Η ριρι είχε αγοραστεί σαν δώρο από έναν συνάδελφο ενός κολλητού μου προς την γυναίκα του. Η γυναίκα του μόλις είδε το γατί είπε «ε, μάλλον πρέπει να το δώσεις γιατί είμαι έγκυος και έψαχνα την κατάλληλη στιγμή να στο πω». Οπότε αυτοί καταλήξανε με παιδί και εγώ με το γατί. Το λάτρευα αυτό το γατί αν και αποδείχτηκε δολοφόνος, εξολόθρευσε πάνω από 5 γατιά της γειτονιάς. Όχι που λένε κάποιοι ότι τα αρσενικά έχουν την δύναμη και τον τσαμπουκά.

3. και 4. Αυτές οι δύο φωτογραφίες αποτελούν μέρος της διπλωματικής μου το 2001 που ήταν επάνω σε διάφορα ιστορικά κτήρια της πλατείας συντάγματος(όπως η οικία Βούρου) καθώς και σε μονό-εικονικές μεθόδους αποτύπωσης. Καλό θεματάκι για την εποχή του. Αυτές τις φωτογραφίες της διάλεξα για να δείξω τι αηδία ήταν τότε η πλατεία συντάγματος με τις ατελείωτες κιτς διαφημιστικές πινακίδες.

μπλεργκ.

5. Η τελευταία φωτογραφία και η μόνη με φάτσες είναι από την Αντίπαρο το 1998. Η πρώτη φορά που πήγα. Η δεύτερη ήταν το 2001. Ξεγνοιασιά και μαλακία. Πλέον δεν θα ξαναπάω σε αυτό το νησί, μου αρέσει η ησυχία.

——-

off topic

Σήμερα θυμήθηκα μια σκέψη που είχα μικρός. Ότι η αυτοματοποιησή θα μπορούσε κάποτε να καταργήσει την δουλειά και να περνάμε όλοι τέλεια, και μου ήρθε στο μυαλό αυτό το ποστ.

Κλασσικό

3 thoughts on “5 φωτογραφίες 4 ιστορίες

    • τις φωτογραφίες δεν θυμόμουν ότι είχα, σιγά μην ξεχάσω τις πρώην μου :P

      όχι μετά το 2001 δεν ξέρω τι απέγινε το γατί. Αν ζει ακόμα θα είναι 17 χρόνο πράγμα κομματάκι απίθανο.

  1. τέλεια ιδέα! μπορεί να την κάνω κι εγώ με δικές μου φώτος κάποια στιγμή :)

    κρίμα να δώσετε τη ριρι ρε γμτ! κούκλα και χρήσιμη εναντίον κατσαρίδων και τροκτικών φαντάζομαι ε;

    οι πλ.συντάγματος δεν έχει πολύ αλλάξει απ’τον καιρό της διπλωματικής σου ε;

    η γραφομηχανή μου θυμίζει τη δική μου. την ήθελα πάρα πολύ και μου την πηραν για χριστουγεννιατικο δώρο γιατί κόστιζε πολλά. έχω μια φωτο που είμαι με τις πυτζαμες και δακτυλογραφώ στη νέα γραφομηχανή όλο περηφάνια :)
    ακόμα θα την έχει η μάνα μου σίγουρα, δνε πετά τιποτα.
    βιτρίνες έχει κι η δική μου μάνα. τι άχρηστο έπιπλο! οι δικές της τουλάχιστον είναι αντίκες οπότε όταν δεν τις θέλει ή δεν τις χρειάζεται θα φέρουν κάτι. ήθελε κάποιαφάση να μου δώσει μια αλλά ούτε που να το ακούσω δεν ήθελα!

Δεν δαγκώνω γράψε κάτι

