Επικαιρότητα,Καθημερινότητα

οδική ασφάλεια


Τόσο καιρό δεν ασχολήθηκα με την απεργία των ταξί. Σε ότι αφορά το άνοιγμα του επαγγέλματος τους συμφωνώ με ένα άρθρο που ψάχνω ώρες να το βρω αλλά με τόσα που έχουν γραφτεί για τα ταξί τον τελευταίο μήνα είναι ας τα να πάνε. Μέσες άκρες έλεγε να αποζημιωθούν μείον απόσβεση βασισμένη με τα λεφτά που πλήρωσαν (έτσι όσοι πλήρωσαν 100.000-200.000 ενώ το συμβόλαιο λέει 2-3 να πληρώσουν πρόστιμο για φοροδιαφυγή)

Αυτό που θέλω να αναφέρω είναι η αίσθηση που έχω μετά το πέρας της απεργίας των ταξί. Επειδή όσοι με διαβάζουν ξέρουν πολύ καλά ότι κινούμε συνέχεια με ποδήλατο.

Η συνηθισμένη καθημερινή μου διαδρομή λόγω δουλειάς αποτελείται από 20 χιλιόμετρα που διασχίζουν σχεδόν όλη την Αθήνας από την μια άκρη στην άλλη. Μια διαδρομή που συνήθως μου παίρνει 1 ώρα και 10 λεπτά για να ολοκληρώσω…καθόλου άσχημα θα σκεφτεί κάποιος με ποδήλατο.

Ίσως. Το θέμα είναι ότι αυτά τα 70 λεπτά από την στιγμή που ξεκίνησε η απεργία μειώθηκαν στα 45. Στην αρχή βέβαια το μόνο που πρόσεξα ήταν η αλλαγή της ταχύτητας. Στο κάτω κάτω και μια διαφορά 25 λεπτών όσο μεγάλη και αν είναι δεν την θεωρώ τρομερά σημαντική σε σχέση με την δεύτερη παρατήρηση. Αυτή η παρατήρηση είναι η ασφάλεια της οδήγησης στους δρόμους.

Οι παρατηρήσεις σχετικά με την ασφάλεια στους δρόμους έγινε ακόμα πιο αισθητή την ημέρα της λήξης της απεργίας όπου πήγα να τρακάρω με τρία ταξί, βρίστηκα με άλλους 2 και μούτζωσα έναν.

1. Οι δρόμοι είναι πιο ασφαλείς λόγο μειωμένης κίνησης
2. Οι οδηγοί ταξί ομολογούμενα έχουν κακή οδική συμπεριφορά (και τις 3 φορές που πήγα να τρακάρω ήταν γιατί δεν βγάλαν φλας ή δεν ανάψαν alarm και σταματήσαν απότομα για να πάρουν πελάτη). οι άλλοι δύο με προσπέρασαν από τα δεξιά (ένα ποδήλατο!? ο_Ο) και ο τελευταίος επειδή είχα προτεραιότητα αλλά επέλεξε να το αγνοήσει (το έχω ξανά πάθει αυτό με μια Πόρσε που παραλίγο να την γδάρω…χαχα αλλά αυτό είναι άλλη ιστορία)
3. Οι υπόλοιποι οδηγοί έχουν πολύ καλύτερη συμπεριφορά λόγο του 2.

Επίσης σε διάφορες συζητήσεις που είχα άτομα τα οποία χρησιμοποιούσαν καθημερινά ταξί. Ύστερα από την απεργία συνειδητοποιήσαν πόσα λεφτά χάλαγαν στα ταξί και ότι δεν τρέχει και τίποτα σημαντικό να πάρουν και μια στο τόσο μια συγκοινωνία και ότι αν ήταν καλύτερες και πιο πυκνές οι συγκοινωνίες δεν θα χρειαζόταν να παίρναν για ψίλου πήδημα.

Δεν λέω ότι τα ταξί δεν έχουν λόγο ύπαρξης. Θα μπορούσαν τα ταξί κάλλιστα να γίνουν όλα ραδιοταξί κάτω από μια ενιαία οργάνωση ταξί (χωρίς χρέωση κλίσης) και να στέλνουν το κοντινότερο σε αυτόν που το χρειάζεται και με τέτοιο τρόπο που όλοι να παίρνουν πάνω κάτι τις ίδιες ταρίφες. Ο αριθμός μπορεί κάλλιστα να παραμείνει σταθερός ως έχει αλλά να μην είναι περιουσιακό στοιχείο του κάθε ταξιτζή …μη μεταβιβάσιμο και μη προς πώληση αλλά με σειρά προτεραιότητας αίτησης για όποιον θέλει να γίνει ταξιτζής..

Έτσι και θα υπάρχει έλεγχος στα έσοδα και θα υπάρχει ένας μέσος σταθερός μισθός στον καθένα βασισμένος στο πόσες ώρες δουλεύει και χωρίς να είναι κανείς ιδιοκτήτης ή υπάλληλος.

Δυστυχώς χωρίς οργάνωση αλληλεγγύη, ισότητα και ίσες ευκαιρίες δεν γίνεται να πάμε μπροστά σαν κοινωνία από εδώ και πέρα.

———

ΥΓ. θα συνεχίσω να χρησιμοποιήσω το ποδήλατο ως κύριο μέσω μεταφοράς μου και ύστερα από την τελευταία αναβάθμιση που του έκανα, έβαλα καλύτερης ποιότητας δισκοβραχίονα και άλλαξα και σχέση από 46/16 σε 48/16 για μεγαλύτερες ταχύτητες (fixed gear ποδήλατο) είμαι απόλυτα ευχαριστημένος και μπορώ να πάω σχεδόν σε οποιοδήποτε μέρος τις Αθήνας σε λιγότερο από μια ώρα.

Advertisements
Κλασσικό

2 thoughts on “οδική ασφάλεια

    • το έχω δει το εργαλείο φαίνεται στο σωστό δρόμο …αλλά ποιοι συμμετέχουν και με ποια λογική δεν το ξέρω. προσωπικά δεν χρησιμοποιώ ταξί, ίσως είναι και καλό. Αλλά εγώ μιλάω για μια την παρουσία τους και μόνο που δημιουργεί προβλήματα και με μια σωστή οργάνωση θα μπορούσαν να μοιράσουν σωστά την δουλειά, κυκλοφορώντας λιγότερο ανούσια και σπαταλώντας καύσιμα χωρίς λόγο και ως αποτέλεσμα δημιουργώντας λιγότερα προβλήματα

Δεν δαγκώνω γράψε κάτι

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s