Επικαιρότητα,Ποδήλατο

Μέγεθος ποδηλάτων δρόμου


Αρκετό καιρό τώρα σκεφτόμουν να γράψω μια μικρή σειρά απλών αναρτήσεων (για όσους ξέρουν από ποδήλατα) αλλά είχα πήξει τόσο πολύ που δεν προλάβαινα να κάνω τίποτα. Αλλά επειδή μερικά αυτονόητα για κάποιους μπορεί να είναι και λίγο μυστήρια για κάποιους άλλους τολμάω να το επιχειρήσω, ελπίζοντας ότι κάποιος θα τα δει.

Το πρώτο αφορά τα μεγέθη των ποδηλάτων δρόμου. Ο λόγος και αυτός απλός. Λίγο πριν χτυπήσω έψαχνα να ανταλλάξω ένα ποδήλατο mountain που είχα, που κυριολεκτικά μούχλιαζε σε μια γωνία με μια κούρσα. Για την ιστορία κάτι κατάφερα.

Το ποδήλατο θέλει κάποιες μικρές αλλαγές για να γίνει «της προκοπής» αλλά ακόμα και έτσι μπορείς και κυκλοφορείς με κάποια σχετική άνεση. Αλλά ας πάμε λίγο στο θέμα.

Όσο καιρό παρακολουθούσα αγγελίες διαπίστωσα πως πολύ ελάχιστοι βάζαν διαστάσεις ή στην καλύτερη λέγαν κάτι του στυλ «ποδήλατο για 1.70» ή «ποδήλατο για 1.75 με 1.85» κάτι το οποίο δεν λέει σχεδόν απολύτως τίποτα μου έχει τύχει να δω ποδήλατο με 58 κάθετο και 60 οριζόντιο να χαρακτηρίζεται για ύψος 1.75 που πολύ δύσκολα κάνει ακόμα και σε κάποιον 1.85.

Θα μου πείτε τι είναι αυτός ο κάθετος και αυτός ο οριζόντιος. Επειδή τίποτα δεν είναι σαν τις εικόνες …θα χρησιμοποιήσω την φωτογραφία του banner επάνω (λίγο επίτηδες για να φαίνονται και οι διαφορές σε ποδήλατα ελαφρώς διαφορετικής γεωμετρίας και μεγέθους)

Έτσι ξέροντας κάποιος το μήκος του κατακόρυφου σωλήνα, μπορεί να καταλάβει αν τα πόδια του είναι αρκετά μακριά για να φτάσουν τα πετάλια όταν η σέλα είναι στο ύψος ή και ψηλότερα του τιμονιού (συνηθίζεται).

Υπάρχουν φορές που κάποιοι θεωρούν λίγο μάταιο να αναφέρουν το μήκος του οριζόντιου σωλήνα και ο λόγος είναι ότι στην περίπτωση που είναι κάπως κοντός (δηλαδή έχεις μακριά χέρια) μπορείς κάλλιστα να βάλεις μεγαλύτερο λαιμό και να του δώσεις μερικά εκατοστά παραπάνω.

Υπάρχουν όμως ποδήλατα, όπως το προηγούμενο που είχα,  το οποίο έχει 52 κατακόρυφο και 56 οριζόντιο. Που σημαίνει ότι είναι αρκετά καλό για μια ψιλή κοπέλα (ας πούμε ~1.72) αλλά είναι τόσο μακρύ που εκτός και αν είναι ο τιραμόλα …πιθανότατα είτε να μην φτάνει το τιμόνι είτε να κουράζεται γρήγορα.

Σαν μια έξτρα μέτρηση θα μπορούσε κάποιος να βάλει και το Α, και αυτό μόνο γιατί υπάρχουν κάποιες εξαιρέσεις (όπως το dodici στην φωτογραφία) που το κέντρο του δισκοβραχίωνα είναι ελαφρώς ψηλότερα από ότι σε άλλα ποδήλατα με αποτέλεσμα να μπορεί μεν το νούμερο να είναι καλό για τον αναβάτη αλλά όταν στέκεται όρθιος (πατώντας στο έδαφος) ανάμεσα στο τιμόνι και στην σέλα, ο οριζόντιος να του πιέζει τον καβάλο (λίγο περίεργο σε κανένα απότομο σταμάτημα ή και στο κατέβασμα)

Advertisements
Κλασσικό

4 thoughts on “Μέγεθος ποδηλάτων δρόμου

  1. Με εντυπωσιάζει πολύ όταν κάποιος μιλάει με τόσες γνώσεις για τα ποδήλατα… Παρότι έχω ποδήλατο από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου, πάντοτε τα διάλεγα με βάση το χρώμα, το σχήμα, αν έχει λουλουδάκια, αν έχει πίσω αυτό-το-πώς-το-λένε-που-κάθεται-κι-ο-άλλος και αν το καλαθάκι του είναι ψάθινο… Το ξέρω πως είναι λάθος, αλλά, για να είμαι ειλικρινής, και κινητό έτσι παίρνω!

    • σιγά τις γνώσεις βρε σι, άσε που και ο τρόπος σου, το αισθητικό του πράγματος, είναι απαραίτητος. Πρέπει να σου αρέσει πάρα πολύ αυτό που θα αγοράσεις αλλά ταυτοχρόνως καλό είναι να μην είναι και στο λάθος μέγεθος (καλά κούρσες με λουλουδάκια δεν έχω δει ποτέ αλλά μπορεί και να υπάρχουν κάπου εκεί έξω….έχω δει 2 ροζ πάντως).

      :)

      Τώρα για το κινητό …ε ότι τον βολεύει τον καθένα…δεν νομίζω να υπάρχει περίπτωση να αποκτήσεις πρόβλημα στην μέση από αυτό :P

Δεν δαγκώνω γράψε κάτι

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s