Επικαιρότητα,Ιστορίες ανθρώπων

συνέντευξη με έναν ιταλό φοιτητή


Το Σαββάτο γύριζα όλη μέρα με το ποδήλατο, εν το μεταξύ προέκυψε να πάω και μια βόλτα από το γραφείο γιατί είχαμε ξεχάσει κάτι πράγματα. Έτσι, για ένα κομμάτι του γυρισμού, αποφάσισα να χρησιμοποιήσω το τρένο, είχα να βγω και μια βόλτα το βράδυ και δεν ήθελα να είμαι ιδιαίτερα κουρασμένος.

Ενώ έβγαινα από τον σταθμό με πλησιάζει ένας τύπος, γύρο στα 23, ίσως και μικρότερος και με ρωτάει αν μιλάω αγγλικά. Η προφορά καθαρά ιταλική και τα αγγλικά …εε ιταλικά, λίγο σπασμένα και δυσνόητα.

Μου είπε ευγενικά ότι δεν θέλω να σου φάω το χρόνο αλλά κάνω μια ερευνά για την διπλωματική μου εργασία και θα ήθελα να μου απαντήσεις σε κάποιες «απλές» ερωτήσεις.

Πρέπει να ομολογήσω ότι ήμουν λίγο καχύποπτος αλλά οι δυνάμεις αγνόησης με είχαν εγκαταλείψει συν ότι με έτρωγε λίγο η περιέργεια. «shoot» του λέω…δεν το έπιασε και του είπα «go ahead ask».

Και εκεί πέφτει η πρώτη ερώτηση βόμβα «what is your purpose in life». Του ξεκαθάρισα ότι μόνο «απλή»  δεν την λες την ερώτηση. Δεν ξέρω τι φταίει αλλά ποτέ δεν είχα τέτοιες φιλοσοφικές ανησυχίες. Από την ζωή είμαι περαστικός, και αν υπάρχει ένα κρυμμένο purpose από πίσω…μάλλον θα είναι το να πολεμήσεις για μια ήρεμη μετάβαση μέχρι τον θάνατο. Αυτό μεταφράζεται αυτομάτως στο να παλεύεις για τα ιδανικά που πιστεύεις και για το δικαίωμα του καθένα να έχει αυτή την «ήρεμη» μετάβαση.

Ελπίζω να μην κατηγορηθώ ότι χρησιμοποιώ πολύ θρησκευτικούς όρους….δεν θα μου άρεσε.

Η επόμενη ερώτηση ήταν αν με ενοχλούν οι ανοιχτές σχέσεις σαν ιδέα και αν θα έκανα ποτέ μια. ‘Έχοντας ήδη το πρώτο μου hint από την πρώτη ερώτηση το πήρα μυρουδιά ότι πρόκειται για «θρησκευόμενο» άνθρωπο που πιθανότατα σπουδάζει σε κάποια αντίστοιχη θεολογική σχολή (έπεσα μέσα).

Η απάντηση μου αναμενόμενη …ότι οι άνθρωποι είναι ελεύθεροι να κάνουν ότι επιλέξουν αρκεί να μην ενοχλούνται ή ενοχλούν τον σύντροφο τους. Έκλεισα λέγοντας ότι προσωπικά δεν θα το έκανα.  Αυτό για κάποιο λόγο του κίνησε την περιέργεια και με ρώτησε γιατί. Του είπα πως μια τέτοια κατάσταση την βρίσκω πολύ βαρετή και κουραστική. Εδώ δεν αντέχουμε καλά καλά έναν σύντροφο…που να πας να μπλέξεις με πολλούς.

Απάντησε λέγοντας «that’s a good one, which I’ve never heard before»

Από εκείνο το σημείο οι ερωτήσεις πάνω κάτω πήραν μορφή συζήτησης. Με ρώτησε αν πιστεύω ότι μέσω της κρίσης οι αλληλεγγύη μεταξύ των ανθρώπων έχει αυξηθεί και την γνώμη μου για το μεγάλο ποσοστό του «neo-nazi group» (έτσι το έθεσε).

Ε, η γνώμη μου για αυτά είναι πολύ ξεκάθαρη και βαριέμαι να επαναλαμβάνομαι. Εν ολίγης οι άνθρωποι σε καιρούς δυσκολίας μοιράζονται προς και τις δύο κατευθύνσεις. Οι μεν μαθαίνουν να αλληλοβοηθιούνται και να επιβιώνουν και οι δε μαθαίνουν να μισούν.  Ελπίζω στην πρώτη κατηγορία να εμπίπτουν περισσότεροι.

Η τελευταία ερώτηση ήταν αν πιστεύω στον θεό. Νομίζω ότι ξαφνιάστηκε λίγο όταν του είπα ότι είμαι άθεος και ότι τα πράγματα «make more sense when there is no divine power». Ξαφνιάστηκε γιατί οι απαντήσεις μου, ψιλό ταίριαζαν με ένα «θρησκευτικό» προφίλ. Του είπα ότι το να είσαι σωστός, λογικός, να σέβεσαι τις ελευθερίες του άλλου και να μην παραβιάζεις τα δικαιώματα του δεν έχει τίποτα να κάνει με την θρησκεία…αντιθέτως είναι απλά κάτι που θα έπρεπε να είναι κοινή λογική.

 

Κλασσικό

One thought on “συνέντευξη με έναν ιταλό φοιτητή

  1. Αυτά που λες, δυστυχώς και προφανώς, μόνο κοινή λογική δεν είναι… Απλά δεν ξέρω γιατί έχουν πάρει οι θρησκόληπτοι εργολαβία το να είναι κανείς καλός άνθρωπος
    ή τουλάχιστον το να προσπαθεί να μην ενοχλεί κανέναν
    δηλαδή αν δεν είσαι χριστιανός πρέπει οπωσδήποτε να βγαίνεις με τα ούζι στους δρόμους;
    ο χριστός και η παναγία (σταυροκόπημα)

Δεν δαγκώνω γράψε κάτι

