ότι νάναι,Σκέψεις

κολλήματα και ιδρώτας


Τελευταία έχω φάει ένα κόλλημα, όταν τρίβω τα μάτια μου νομίζω ότι θα βγουν οι φακοί. Το θέμα είναι ότι δεν φοράω φακούς εδώ και 5 χρόνια.

Υστέρα από 3 χρόνια που τους φορούσα καθημερινός είχα αναπτύξει μια ενόχληση (κοκκίνιζαν τα μάτια μου μέσα σε 2 ώρες από την στιγμή που τους φόραγα) σε επίπεδο πιθανότατα αλλεργίας και έτσι γύρισα πίσω στα αγαπημένα μου γυαλιά.

Επίσης ως γνωστών τελευταία κάνει και ζέστη. Στην ζέστη ιδρώνουμε. Κάποτε με ενοχλούσε να ιδρώνω αλλά πλέον έχω γίνει φίλος με τον ιδρώτα, μιας που δεν είμαι διατεθειμένος να σταματήσω το ποδήλατο.

Βέβαια έχω παρατηρήσει ότι όσο πιο συχνά και όσο πιο πολύ ιδρώνεις (και πίνεις και αρκετό νερό φυσικά) τόσο λιγότερο κάθε φορά μυρίζει και ο ιδρώτας (ιδρώνεις νερό βασικά).

Βέβαια ένα πράγμα που είναι υπερβολικά ενοχλητικό είναι το γεγονός ότι ο ιδρώτας περιέχει άλατα τα οποία αν έρθουν σε επαφή με το μάτι τσούζουν τόσο πολύ, που θες να κατέβεις από το ποδήλατο και να αρχίσεις να βρίζεις (ή απλά να σκουπίσεις την μάπα σου).

Βέβαια πίνοντας πολλά νερά και μειώνοντας το αλάτι στο φαγητό μπορείς εν μέρη να κάνεις ανεκτή αυτή την εμπειρία.

Πρόσφατα διάβασα ένα άρθρο για τον ιδρώτα που παράγει ένας αθλητής, και ότι 8 ώρες περπάτημα στους 35 βαθμούς χωρίς να αναπληρώνεις υγρά παράγουν αρκετό ιδρώτα σε σημείο να αφυδατωθείς εντελώς και να πεθάνεις. Αυτή η ποσότητα αποτελεί το 10% του συνολικού βάρους του σώματος.

Έτσι ένας μαραθωνοδρόμος, σε μια σχετικά ζεστή μέρα εύκολα μπορεί να φτάσει το όριο μέσα σε 2 ώρες και για αυτό τον λόγο η πόση νερού σε τέτοιους αγώνες είναι υποχρεωτική.

Η απορρόφηση υγρών από τον οργανισμό είναι 800ml/ώρα ενώ η μέγιστη απώλεια φτάνει και στα 3lt/ώρα. Η απώλεια 4-5lt θεωρείται επικίνδυνη

Κλασσικό

One thought on “κολλήματα και ιδρώτας

Δεν δαγκώνω γράψε κάτι

